Zum Inhalt springen

Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Pracuję jako fotograf produktowy. Brzmi to może ciekawie, ale w praktyce to osiem godzin w studiu, wśród świateł, statywów i wiecznie niezadowolonego klienta, który chce „czerwień bardziej czerwoną”. Moja robota kończy się zwykle przed północą. I właśnie tam, w tej międzyczasie, gdy reguluję balans bieli, a na zegarze jest 23:40, wpadłem w wir, który na początku był zwykłą ciekawością.

Nie jestem hazardzistą. Nigdy nie grałem w pokera z kumplami, nie kupowałem zdrapek na stacjach benzynowych, bo zawsze wydawało mi się to stratą pieniędzy. Ale cztery tygodnie temu, po zamknięciu studia, siedziałem z laptopem przed sobą i czułem ten charakterystyczny ziąb na karku — ten po całym dniu patrzenia w ekran. Kawa. Ciasto. Trochę scrollowania mediów społecznościowych. A tam wyskoczyła reklama. Nic szczególnego — ładna panna, uśmiechnięta, kręcąca bębnem, kolory niebieskie i czerwone. Coś jak w starych grach arcade.

Dałem się namówić. Nie z powodu wiary w cuda, tylko z czystej, ludzkiej nudy. Myśl, która brzmiała mniej więcej: „No co mi szkodzi pobawić się dwadzieścia minut?”.

Zdziwiłem się, jak łatwo przyszła wtedy vavada rejestracja. Serio, myślałem, że to będzie jakaś formalna procedura z wysyłaniem skanów dokumentów, weryfikacją konta bankowego i czekaniem 24 godzin na zatwierdzenie. A tu nic z tych rzeczy. Podałem maila, ustawiłem hasło, potwierdziłem i… dostałem bonus. Nie musiałem nigdzie dzwonić.

Na początku grałem tylko w automaty. Głównie owocówki. Dlaczego? Bo są proste. Zero myślenia, zero kasy, tylko bębny i fabryka. Postawiłem 1 zł. Pięć godzin później obudziłem się z kwotą ujemną, ale co istotne — miałem frajdę. Może jestem wyjątkiem, ale przegrana nie sprawiła, że poczułem złość. To była rozrywka. Coś jak pójście do kina na film, który okazał się średni, ale ktoś się śmiał. Tylko że ja grałem, a nie oglądałem.